Loading...

Zwangerschapsyoga

Als vrouw heb je een intuïtieve wijsheid in je, die het natuurlijke proces van het zwanger zijn begrijpt. Dat instinct wordt soms verstoord door de ruis van het dagelijkse leven. Met zwangerschapsyoga wordt je gestimuleerd om weer in contact te komen met die innerlijke wijsheid. In de les wordt je begeleid in yoga die specifiek is ontworpen voor de zwangerschap om de bijbehorende kwaaltjes en ongemakken te verminderen, ondersteuning te vinden voor de snelle veranderingen in je lijf en de emotionele stress van hormonen, en je voor te bereiden op de bevalling.

 

Wat houdt het in?

Tijdens de zwangerschapsyoga ligt de nadruk op het versterken van het bekkengebied, de bloedcirculatie te verbeteren, de rug te ontlasten en je algehele comfort te verhogen. De focus ligt op het samenbrengen van de ademhaling met beweging, om geest en lichaam samen te brengen en een verbondenheid met je kindje te maken. Lees hier 6 redenen om aan zwangerschapsyoga te doen.

Het is een zachte les waarin je goed in contact komt met je veranderende lichaam en ontspanning en rust in jezelf kan vinden.

Voor wie?

Voor zwangere vrouwen natuurlijk! Vanaf 12 weken in je zwangerschap is het geen probleem om yoga te gaan doen en je kan doorgaan zolang als het goed voelt. Als je al een langere tijd yoga doet (een paar jaar een regelmatige practise) dan kan je vanaf het begin van je zwangerschap meedoen.

Na de bevalling
Een aantal weken na de bevalling kan je ook weer rustig aan beginnen met yoga en meedoen met de zwangerschapsyoga totdat je je weer sterk en fit genoeg voelt om door te stromen naar de andere lessen.

Benieuwd hoe je les kan volgen? Bekijk de tarieven!